Pomoc techniczna

TeamViewer umożliwia zdalną pomoc!Pobierz plik zdalnej pomocy poprzez Internet

1. Pomoc udzielana jest wyłącznie w poniedziałki, środy i piątki w godzinach 10-14.

2. Pomoc techniczna może być udzielana e-mailem poczta@soft-projekt.com.pl lub telefonicznie 71 3488 222.
3. Przy zgłoszeniu pomocy telefonicznej należy sprawdzić czy komputer którego dotyczy problem podłączony jest do internetu.


Z dniem 1 czerwca 2017 kończymy wsparcie dla systemu Windows XP i nasze programy nie będą w tym środowisku testowane

Z dniem 1 czerwca 2018 kończymy wsparcie dla systemu Windows Vista i nasze programy nie będą w tym środowisku testowane


Do bezpłatnej pomocy mają prawo:

1. Klienci którzy w okresie ostatnich dwóch lat zakupili nasze oprogramowanie

2. Klienci którzy zakupili i mają ważny "Abonament na aktualizacje oprogramowania poprzez internet oraz wsparcia technicznego"

 3. Od dnia 1.01.2012 nie oferujemy supportu ani aktualizacji dla oprogramowania GeoStar 3

 4. Od dnia 1.09.2014 nie oferujemy supportu dla oprogramowania GeoStar 5


Kupiłem komputer z Windows 8...

Nasza firma nie wspiera sytemu Windows 8, ale nasze oprogramowanie zostało pozytywnie przetestowane do pracy w tym systemie. Aby dodatkowo poprawić komfort pracy dla użytkowników przyzwyczajonych do wcześniejszych wersji Windows, polecamy:

1. Zainstalować oprogramowanie przywracające pełne Menu Start. Moza wybrać tutaj bezpłatne oprogramowanie np. Classic Shell lub bardzo tanią wersję komercyjną Start 8 firmy Stardock (szczególnie w przypadku Windows 8.0). 

 

Materiały szkoleniowe na VIDEO

Materiały szkoleniowe VIDEO do oprogramowania GeoPlan można można zamówić w naszej firmie na płytach CD


Eksport rysunków wektorowych do oprogramowania AutoCad

Przekroje i rysunki kart

Metoda 1 poprzez plik wmf

1. Aplikacja Soft-Projekt wybrać -> Eksport jako grafika -> Zapis do WMF
2. AutoCad wybrać Wstaw -> Windows metaplik
3. Po wstawieniu wybrać obiekt wczytanego rysunku i z menu AutoCad należy wybrać -> Modyfikuj -> Rozbij

Metoda 2 korzystając z oprogramowania PDF2CAD

Metoda ta link z opisem daje doskonałe efekty i rysunki otworzone w AutoCad prawie nie różnią się od oryginalnych. Metoda polega na zapisie rysunków do pdf, a następnie na przekonwertowaniu ich do formatu dwg przy pomocy oprogramowania pdf2cad. Metoda wymaga zakupu dodatkowego  oprogramowania pdf2cad, jednak jego cena jest niewysoka

Mapy GeoPlan

1. Wyeksportować do DXF, a następnie w aplikacji AutoCad wczytać DXF.

Umieszczenie logo firmy w dokumentach GeoStar

1. Przygotuj plik grafiki wektorowej w formacie wmf o nazwie logo.wmf

2. Przekopiuj plik logo.wmf do katalogu instalacji GeoStara (np.: C:Program FilesSoft-ProjektGeostar6i )


Gdy oprogramowanie sprawia kłopoty

(wcześniej działało, a teraz nie bardzo lub prawidłowo zainstalowane działa nie dobrze)


1. Sprawdź działanie serwera SQL Firebird. (Serwer musi działać na komputerze nawet gdy podłączasz zdalną bazę danych).

   - Sprawdź w panelu sterowania czy jest ikona Firebirda i czy serwer działa.

   - Sprawdź wersję Firebirda. W Windows XP z zainstalowanym sp3, Vista lub Windows 7

    powinna być przynajmniej wersja 2.5.X koniecznie 32 bitowa (nawet w 64 bitowym systemie Windows). Ze względu na inna strukturę bazy danych nie może to być wersja 3.x. Firebird można pobrać ze strony: 

    http://www.firebirdsql.org/index.php?op=files&id=engine

    -Zawsze instaluj wersję superserver jako usługę.

2. Sprawdź czy zapora sieciowa Windows nie blokuje portów TCP 3050 i 3051, w razie potrzeby dodaj odpowiednie wyjątki.

3. W przypadku komunikatu błędu klucza Hasp/Sentinel pobierz i zainstaluj jako administrator najnowsze oprogramowanie z naszej strony:

http://www.soft-projekt.com.pl/download/hasp/sterownik%20HASPUserSetup2017.exe

Sprawdź czy zapora Windows w tym Windows Defender nie blokuje portu 1947. W tym celu na chwile wyłącz zaporę i ponownie uruchom nasze oprogramowanie.

4. Zrób to samo co w p. 3 w twoim oprogramowaniu antywirusowym. Sprawdź czy to oprogramowanie nie blokuje też konkretnych programów składowych GeoStar lub samego serwera Firebird.

UWAGA! Bywa, że nawet pozornie całkiem wyłączone oprogramowanie antywirusowe ogranicza komunikację programów z bazą danych. Czasem jest to całkowity brak komunikacji, a czasem działa ona tylko częściowo i przy niektórych operacjach oprogramowanie zawiesza się  czekając na zakończenie zablokowanej czynności.

Unikaj stosowania wielu zapór sieciowych jednocześnie.

5. Jeśli posiadasz wersję złożową i inżynierską, to unikaj podłączania baz danych z innej wersji. Pamiętaj, że do bazy stworzonej w wersji złożowej logujesz się użytkownikiem GS, a w wersji inżynierskiej GSI. Błędne logowanie spowoduje ograniczony dostęp do danych.

6. Jeśli występują błędy lub ostrzeżenia przy otwieraniu rysunków (Przekrój GeoStar, mapy Geoplan), to znaczy że rysunki wykonano nowszą wersją programu niż ta jaką posiadasz. Dotyczy to nie tylko głównego numeru wersji, ale także daty edycji (nr kompilacji - menu O programie) kolejnej aktualizacji w ramach tej samej wersji.

7. Jeśli pojawi się komunikat No active NETHASP Licence Manager was found to znaczy, że oprogramowanie oczekuje sieciowego klucza Hasp na serwerze. Jeśli pracujemy z kluczem lokalnym należy otworzyć folder C:Program FilesSoft-ProjektGeostar6i oraz zmienić nazwę pliku Geostar.net na Geostar.net_. Jeśli pracujemy z kluczem sieciowym sprawdzić łączność z serwerem oraz czy na serwerze jest zainstalowany Manager licencji HASP.

8. Jeśli pojawił sie komunikat "error Loading midas.dll" należny wybrać wpisać jako polecenie z wiersza poleceń "regsvr32 midas.dll"


WAŻNIEJSZE PROBLEMY

1.W wersji Windows 7/8/10 (64) mogą wystąpić problemy z oprogramowaniem zakupionym przed 2010 rokiem. W tym przypadku należy dokonać aktualizacji oprogramowania.

2. Program ma problemy z zalogowaniem do bazy danych w przypadku użycia bazy danych Firebird: Otworzyć Panel sterowania -> wybrać ikonę Firebird i sprawdzić czy "Firebird is runing". Jeśli nie to wybrać "Start". W przypadku starszych wersji Firebird dobrze jest czasem  przeinstalować na nowsza wersje (Firebird 2.5 lub wyższa). W przypadku najnowszych wersji Firebird należy zadbać o aktualizacje Windows w najnowsze Service Pack. 

3. Na czas instalacji oprogramowania FIREBIRD (klient/serwer) zaleca się wyłączyć oprogramowanie antywirusowe. Potem można je włączyć. Instalacja z włączonym antywirusem przebiega pozornie poprawnie, ale po uruchomieniu GeoStar występuje czasem błąd "Brak sterowników Firebird". W takim wypadku należy odinstalować FIREBIRD i zainstalować ponownie przy wyłączonym programie antywirusowym.

4. W najnowszych wersjach Windows (głownie Windows 7/8/10) występuje błąd BDE. Aby go skorygować należy wejść do folderu C:Program Files (x86)Common FilesBorland SharedBDE, a następnie uruchomić aplikacje bdeadmin.exe z prawami administratora i ostawić opcje jak na załączonym linku ustawienia BDE  - sekcja SHAREDMEMOLOCATION.   Uwaga ta dotyczy praktycznie aplikacji GeoStar 3 i 5 (czasem wersji złożowych GeoStar 6), a także starszych wersji GeoPlan, które z BDE korzystają


PROBLEMY Z PROGRAMEM ANTYWIRUSOWYM

Programy antywirusowe sprawiają czasem problemy blokując dostęp aplikacji do bazy danych lub uruchamiając aplikację w środowisko izolowanym (piaskownicy). Problemy z powodu programu antywirusowego zgłaszali klienci posiadający oprogramowanie Combo antyvirus, czasem AVAST i czasem AVG-Antyvirus . Z naszych doświadczeń wynika że dotyczy to głownie darmowych wersji tych programów oraz tego że programy ta wymagają czasem właściwej konfiguracji. 

1. Gdy podczas uruchamiania aplikacji antywirus pyta czy zezwolić na uruchomienie aplikacji należy na to bezwzględnie zezwolić. Jeśli aplikacje zablokujemy będzie ona już zawsze blokowana.

2. Nie wolno uruchamiać żadnej aplikacji pakietu GeoStar w piaskownicy i nie wolno na takie działania nigdy się zgadzać!!! (sandbox).

Zarejestrowano przypadki, że Avast ingerował w oprogramowanie Firebird i usuwał SYSDBA z listy użytkowników bazy danych Firebird. Są to dla nas działania nieuniemożliwiające poprawna prace GeoStar. Błąd powyższy objawia się czasem komunikatem " Błąd otwarcia bazy danych szrafur ......". W nowszych płatnych wersjach Avast Internet Security takich działań nie stwierdziliśmy i wszystko od początku działało poprawnie.

Aby przywrócić prawidłowe działanie Firebird nie wystarczy jego de instalacja i ponowna instalacja. Po odinstalowaniu należy definitywnie osunąć katalog C:Program Files (x86)Firebird dla systemu Windows 64 bity lub  C:Program FilesFirebird  dla sytemu 32 bity i wtedy ponownie zainstalować Firebird.

 Z przetestowanych przez naszą firmą programów antywirusowych aktualnie nie sprawiają żadnych kłopotów ESET , komercyjna wersja Avast, Kaspersky Internet Security  jak i systemowy Windows. Wcześniej nie sprawiał żadnych kłopotów Norton Internet Security, ale obecna nowa wersja o nazwie Internet Security  jest czasem dokuczliwa próbując blokować aplikacje korzystające z bazy danych.  Testów pracy z innymi programami antywirusowymi poza wymienionymi w tym rozdziale nie przeprowadzaliśmy.  


INSTALACJA I WERSJA FIREBIRD

Starsze programy Soft-Projekt współpracują z Firebird 2.1.X (2.1.5) oraz Firebird 2.5.X  Natomiast najnowsze oprogramowanie GeoStar 7 wymagają wersji  Firebird 2.5.X.  Nie wspieramy już wersji 1.5 oraz 2.0.X, a także ze względu na zmienioną strukturę bazy danych nie należy instalować najnowszej linii 3.x.  Wersję instalacyjną serwera FirebirdSQL można pobrać ze strony http://firebirdsql.org/ z zakładki download. Aba zainstalować nowszą wersję Firebird należy wcześniej odinstalować starszą. Na komputerach roboczych należy zainstalować aplikacje klienckie dla 32 bit (nie mogą to być wersje 64 bitowe) jako usługę. Instalując Firebird zaleca się wyłączyć program antywirusowy, gdyż niektóre z nich zakłócają pracę instalatora Firebird. Baza Firebird nie może znajdować się na dysku sieciowym. Instalacja i konfiguracja w przypadku pracy sieciowej wielu użytkowników korzystających z jednej bazy danych na serwerze Firebird jest omówiona w dokumentacji GeoStar.

HASŁA LOGOWANIA PO ZAINSTALOWANIU PROGRAMU

Wersja geologiczno-inżynierska oraz złóż ropy naftowej

User: GSI     Pass: gs13

Pozostałe wersje złożowe

User: GS      Pass: gs13


WSPÓŁPRACA Z OPROGRAMOWANIEM GEO-TRANS

(dotyczy oprogramowania od 06-10-2010)

Należy zainstalować oprogramowanie GeoTrans firmy Geo-System. Instalator znajduje się na dyskietce lub Pen Drive firmy Geo-System w katalogu Win32GEO-TRAN.XXX gdzie XXX jest wersją GeoTrans np: Win32GEO-TRAN.552

Geo-Trans instaluje się domyślnie w katalogu: C:Program FilesGeo-SystemGeo-Trans

lub C:Program Files (x86)Geo-SystemGeo-Trans dla systemu 64 bitowego


Po uruchomieniu GeoStar lub GeoPlan i pierwszej próbie przeliczenia współrzędnych kreator konfiguracji sam spróbuje skonfigurować połączenie. O ile nie znajdzie katalogu oprogramowania geotrans,  sam zapyta użytkownika o jego lokalizacje poprzez wskazanie pliku geotrans.dll  




menu

kontakt

Soft-Project
51-616 Wrocław
ul. Parkowa 25
tel: (+48) 71 3488222
fax: (+48) 71 7072165
 
programy komputerowe dla geologii, geotechniki i górnictwa
  szukaj
 
 
  szukaj
poczta@soft-projekt.com.pl
wykonanie
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług, personalizacji reklam i analizy ruchu. Informacje o sposbie korzystania z witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Korzystając z tej strony, wyrażasz na to zgodę.